راهنمای مراقبت از دندان در مدرسه رفتن

در هنگام بازگشت به مدرسه، والدین و کودکان احساسات بسیاری را تجربه می‌کنند. بازگشت به مدرسه برای همه مملو از اضطراب و هیجان بوده و زمان از دست دادن برخی چیزها مانند معاینات دندان‌پزشکی و تهیه و بسته‌بندی میان‌وعده‌های سالم است. بازگشت به مدرسه به اندازه کافی استرس‌زا است؛ پس یک قدم به عقب برگردید، نفس عمیق بکشید و از مطلب راهنمای مراقبت از دندان در مدرسه رفتن استفاده کنید تا مطمئن شوید که لبخند کودکتان بی‌نقص است.

معاینات دندان‌پزشکی در هنگام مدرسه رفتن

انجام معاینات دندان‌پزشکی و تمیز کردن دندان‌ها هر شش ماه یکبار، بخش مهمی از روال بهداشت دهان و دندان کودک شما است. به این نکته توجه داشته باشید که کودک شما وقتی در اول سال تحصیلی به مدرسه می‌رود، چقدر رشد کرده و تغییر می‌کند؛ دهان کودک شما نیز به همان نسبت رشد کرده و تغییر می‌کند.

هنگامی که دندان‌پزشک دندان‌های کودک شما را به‌طور مرتب چک کند، می‌تواند مشکلات دندان‌ها را زودتر تشخیص دهد تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کند؛ زیرا ممکن است کودک شما دچار پوسیدگی دندان شده و یا به ارتودنسی نیاز داشته باشد. آیا خوب نیست که کودک شما در عکس مدرسه لبخندی زیبا داشته باشد؟

بازگشت به مدرسه با بریس دندان

بسیاری از کودکان با تغییرات جدیدی به مدرسه برمی‌گردند؛ اما اگر فرزند شما با بریس و ارتودنسی دندان به مدرسه برگردد، به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟ در اینصورت، مراقبت از دندان در مدرسه رفتن برای کودک شما متفاوت خواهد بود که به شرح زیر است:

  • برای اینکه فرزندتان بعد از صرف ناهار در مدرسه زمانی را برای مسواک زدن اختصاص دهد، برنامه‌ریزی کنید.
  • یک کیت شامل مسواک مسافرتی، نخ‌دندان، خمیردندان و موم دندان برای فرزند خود تهیه کنید.
  • برای فرزند خود تعیین کنید تا در هنگام مواجه با مشکلات دندانی با چه کسی تماس بگیرد و یا به چه کسی مراجعه کند.
  • در صورت امکان برای کودک خود یک بطری آب تهیه کنید تا در طول مدرسه آب بنوشد و دهان خود را شست‌وشو دهد.
  • کودک خود را به یک رژیم غذایی سالم عادت دهید و به او یادآوری کنید تا از خوردن چه غذاهایی باید اجتناب کند. همچنین میان‌وعده‌های مناسبی برای کودک خود تهیه و آماده کنید.

نکات مراقبت از دندان در مدرسه رفتن و خوراکی‌های مناسب دندان

آیا برای بازگشت به مدرسه آمادگی دارید؟ این نکات و میان‌وعده‌های سالم به شما و فرزندتان کمک می‌کند تا احساس بهتری نسبت به بازگشت به مدرسه داشته باشید.

بهترین نکات مراقبت از دندان در مدرسه

کودکان در سنین مختلف در مدرسه با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند؛ از جمله تغییر در روتین مراقبت از دندان‌ها. در ادامه این مطلب به برخی از نکات مراقبت از دندان اشاره می‌کنیم.

  • برای سلامت دهان و دندان فرزندان خود وقت بگذارید.
  • مسواک زدن در هنگام صبح و قبل از خواب را در برنامه روزانه قرار دهید.
  • استفاده از نخ‌دندان را فراموش نکنید.
  • به فرزند خود اجازه دهید تا مسواک و خمیردندان را خودش انتخاب کند.
  • فرزند خود را به نوشیدن آب فراوان و اجتناب از نوشیدنی‌های شیرین تشویق کنید.
  • بگذارید تا فرزند شما از خواهر یا برادر بزرگتر خود کمک بگیرد.
  • برای تشویق فرزندتان به سلامت دهان و دندان، به آن‌ها پاداش دهید.
  • درباره‌ی دلایل مسواک زدن، استفاده از نخ‌دندان، خوردن تنقلات سالم و سلامت دندان و دهان به کودکان خود توضیح دهید.

تنقلات سالم برای حفظ سلامت دندان‌ها

زمان ناهار در مدرسه، یک زمان حیاتی برای ارائه غذاهای سالم به کودک و حفظ سلامت دندان‌های او است. اگر خودتان ناهار فرزندتان را آماده نمی‌کنید، حتماً میان‌وعده‌های مفید در اختیار فرزند خود قرار دهید تا او را به خوردن غذاهای سالم تشویق کنید.

خوراکی‌هایی مانند آدامس و آبمیوه‌های طعم‌دار وسوسه‌انگیز هستند اما می‌توانند به دندان‌های کودک شما آسیب برسانند. کودکان دبستانی به سرعت درحال رشد هستند و برای داشتن دندا‌ن‌های محکم و لثه‌های سالم به مواد مغذی نیاز دارند. سعی کنید تا غذاها و نوشیدنی‌های شیرین را با میان‌وعده‌های سالم و مفید برای دندان‌ها مانند شیر، پنیر و میوه‌ها جایگزین کنید. برای فرزندان خود در دوران متوسطه می‌توانید از مخلوط انواع سبزی‌ها در میان‌وعده استفاده کنید.

سخن آخر

به‌طور کلی پیروی از یک روتین مراقبتی مناسب و مصرف تنقلات و میان‌وعده‌های سالم، برای حفظ سلامت دهان و دندان فرزند شما اهمیت بسیاری دارد. امیدواریم که در این مطلب نکات مفیدی برای مراقبت از دندان در مدرسه آموخته باشید.

منبع:

https://www.jeffersondentalclinics.com/blog/back-school-dental-care

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *