نکاتی برای تشویق کودکان به مسواک زدن

نکاتی برای تشویق کودکان به مسواک زدن

تحقیقات صورت گرفته توسط برند آکوافرش نشان می دهند، آموزش بهداشت دهان و دندان برای والدین امری استرس زا است. براساس این تحقیق، بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال تجربه پرکردن دو یا بیش از دو دندان را دارند. 25 درصد از والدینی که با آنها مصاحبه شده بود گفتند فرزندان شان تنها یک بار در روز مسواک می زنند و هر دوسال یک بار به دندانپزشک مراجعه می کنند. همچنین والدین گفتند مسواک زدن فرزندان شان با استرس همراه است و اگر هنگام مراجعه دندانپزشک بگوید دندان های کودک خراب است دچار عذاب وجدان می شوند و از وضعیت دهان فرزندشان ناراحت می شوند.

با این اوصاف برای حل این مشکل چه کاری باید انجام داد؟ در ادامه هشت روش آسان و سرگرم کننده برای تشویق کودکان به مسواک زدن آورده شده است:

1.شروع زود هنگام برای مراقبت از دندان ها: قبل از خرید مسواک سعی کنید دندان های شیری کودک را با یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید، این کار نه تنها دندان را تمیز می کند، بلکه باعث می شود کودک به این کار عادت می کند و علاقه بیشتری به مسواک زدن پیدا کند.

2.الگوی خوبی باشید: اجازه دهید کودک شما را در حال مسواک زدن و مراقبت از دندان هایتان ببیند، زیرا این کار انگیزه او را برای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بیشتر می کند.

3.مسواک زدن را به یک سرگرمی تبدیل کنید: مسواکی با رنگ شاد و روشن انتخاب کنید. بعضی مسواک ها موزیکال هستند و می توانند برای یک کودک خیلی سرگرم کننده باشند. حتی می توانید هنگامی که کودکتان در حال مسواک زدن است یک آهنگ خنده دار و کودکانه را بخوانید و مسواک زدن را به یک کار پر از هیجان تبدیل کنید.

4.انتخاب خمیر دندان مناسب: اگر کودک طعم خمیر دندان را دوست داشته باشد تمایل بیشتری به مسواک زدن پیدا می کند. سعی کنید از طعم های متنوع استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد از طعم های تند استفاده نکنید، در عوض خمیر دندان هایی با طعم شکلات و آدامس را برای کودکتان بخرید.

انتخاب خمیر دندان مناسب

5.استفاده از نخ دندان های کوچک جیبی و رنگی: این مدل نخ دندان ها علاوه بر حمل راحت و استفاده در هر مکان، به علت رنگی بودن برای کودکان جذاب هستند. آنها را جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی استفاده کنید.

6.خرید جایزه برای تشویق کودک: با استفاده از کتاب ها، بازی ها و فیلم های جذاب و همچنین خرید هدیه برای کودک، او را ترغیب کنید که مسواک بزند.

منبع: https://www.elmhurstdentistryforkids.com/pediatric-dentistry/tips-to-encourage-kids-to-brush/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *